Skip to content

Νερό, η αξία της σωστής ενυδάτωσης

Γιατί είναι απαραίτητο το νερό ?

Το νερό αποτελεί απαραίτητο συστατικό όλων των ζωντανών οργανισμών και αποτελεί έως και το 70% του ανθρώπινου σώματος. Η επαρκής ενυδάτωση βοηθά τον ανθρώπινο οργανισμό :

  •  να ελέγχει τη θερμοκρασία του σώματος
  • να μεταφέρει τα θρεπτικά συστατικά και το οξυγόνο στα κύτταρα
  • να αποβάλλει τοξίνες και άχρηστες ουσίες από το σώμα
  • να επιτελεί την πέψη των τροφών
  • να διατηρεί την υγεία των αρθρώσεων
  • να συμμετέχει σε μεταβολικές αντιδράσεις
  • να συμβάλλει στην απορρόφηση θρεπτικών συστατικών

 

Πόσο νερό χρειάζεται να πίνω?

Η απώλεια από το σώμα σας γίνεται μέσω των ούρων, της αναπνοής, του ιδρώτα και άδηλων απωλειών από τα μαλλιά. ‘Ενας μέσος ενήλικας που ζει σε εύκρατο κλίμα χάνει περίπου 2-2.5 λίτρα νερό την ημέρα. Οπότε αυτή η ποσότητα είναι που πρέπει να αναπληρώσει και αντιστοιχεί σε 8-10 ποτήρια ημερησίως. Παρολ’ αυτά οι συστάσεις εξατομικεύονται, καθώς μεταβάλλονται ανάλογα το φύλλο, το στάδιο ζωής και την φυσική δραστηριότητα.

Ένας τρόπος ελέγχου της σωστής ενυδάτωσης είναι το χρώμα των ούρων. Όαο πιο ανοιχτόχρωμα και διαυγή είναι τόσο πιο καλά ενυδατωμένοι είμαστε.

 

Πως θα αυξήσω την κατανάλωση υγρών?

Το νερό δεν είναι η μόνη επιλογή, καθώς υπάρχουν πολλές πηγές ώστε να αυξήσουμε την ενυδάτωση του οργανισμού! Τα τρόφιμα, αλλά και τα ροφήματα που καταναλώνουμε, αποτελούν επίσης ένα μέσο ενυδάτωσης. Εναλλακτικοί τρόποι ενυδάτωσης είναι οι ακόλουθοι:

  • Φρούτα και λαχανικά που είναι πλούσια σε νερό, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.
  • Τσάι π.χ του βουνού, το μαύρο και το πράσινο τσάι, συμβάλλουν στην ενυδάτωση και είναι πλούσια πηγή αντιοξειωτικών.
  • Γάλα και γιαούρτι, αποτελούν καλές πηγές για την ενυδάτωση του οργανισμού.
  • Καφές ο οποίος αποτελεί αμφιλεγόμενο ζήτημα λόγω της διουρητικής δράσης. Όμως η διουρητική δράση της καφεΐνης είναι πολύ μικρή καθώς ο καφές αποτελείται σχεδόν εξ’ ολοκλήρου από νερό.
  • Σούπες, οι οποίες αποτελούν ιδανικές επιλογές καθώς πέρα από την ενυδάτωση προσφέρουν στον οργανισμό βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Όμως, παρότι υπάρχουν πολλές πηγές ενυδάτωσης, μικρό ποσοστό του πληθυσμού καταφέρνει να καλύπτει τις συστάσεις. Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι όταν διψάμε έχουμε ήδη μερικώς αφυδατωθεί!

Πίνακας περιεχομένων

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print
ΑΡΙΣΤΕΑ ΓΑΖΟΥΛΗ

Χημικός - MSc Διατροφή και μεταβολισμός
Απόφοιτη του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Πατρών με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ανθρώπινη Διατροφή και το Μεταβολισμό στο Πανεπιστήμιο του Aberdeen. Εργάστηκε ένα χρόνο ως ερευνήτρια στο Rowett Research Institute.